Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Přejděte na začátek

Nahoru

Pininfarina Battista

Pininfarina Battista

| Publikováno 04. 4. 2019

Když vám někdo do vínku dá takové schopnosti, že se o vás mluví jako o prvním čistě elektrickém luxusním hypervýkonném GT, nejvýkonnějším italském autě všech dob nebo že jste rychlejší než současná F1, pak už budete ve světě aut něco znamenat.

Jméno Pininfarina je spjato spíše s designem než s výrobou celých aut. Podpis tohoto studia byste našli na celé řadě skvostných aut minulosti, jenže to je právě ten háček. Automobilky dnes mají svá designerská oddělení a služeb externích studií využívají poskrovnu. Proto se Pininfarina rozhodl oslovit zákazníky svým vozem a vzal to pěkně zostra. Koncept Battista je totiž takřka sériová podoba budoucího hypervýkonného GT, které bude na trh uvedeno příští rok. Nepůjde ovšem o žádnou masovku, vyrobeno bude pouze 150 kusů, přičemž už je jasné, že 50 jich najde své zákazníky v Evropě, 50 v Severní Americe a 50 zamíří z Evropy směrem na východ. Každý ze 150 vyrobených vozů bude naprostý originál a bude postaven přesně podle přání zákazníka.

To, co činí Pininfarinu Battista zajímavým, je jeho pohon – čtyři v kolech umístěné elektromotory s celkovými parametry 1900 koní a 2300 Nm. Technicky vzato je tedy Battista auto s pohonem všech kol a díky samostatnému řízení každého z motorů bude možné vektorovat točivý moment a všemožně řidiči pomáhat udržet auto na silnici. Bude to vskutku třeba, protože zrychlení z klidu na 100 km/h má trvat méně než 2 sekundy a protože maximální rychlost není omezena, zvládne Battista pelášit rychlostí 350 km/h. Mimochodem, zrychlení 0–300 km/h je otázkou 12 sekund! Jak daleko při takovém používání dojedete, Pininfarina neuvádí, ale při běžném používání na jedno nabití 120kWh prý ujedete 450 km. Nevíte někdo, jak se běžně jezdí s hypersportem o výkonu 1900 koní?