Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Přejděte na začátek

Nahoru

McLaren Speedtail

McLaren Speedtail

| Publikováno 06. 12. 2018

Britská automobilka opět překvapila. Že vyvíjí třímístný hypersport se vědělo, ale asi jen málokdo čekal, že to bude tak úchvatné dílo automobilového umění.

Že umí McLaren šokovat, to už prokázal několikrát, ale nyní tu máme co dočinění s autem, které je prvním Hyper-GT McLarenu a vedle extrémních výkonů přináší průkopnické technologie. Začněme ale tím, co si vzal ze svého slavného předka – McLarenu F1 – a to je centrálně umístěné sedadlo řidiče a dvě další sedadla umístěna po stranách a mírně vzadu. Samotná kabina má tvar kapky vody a celý design je hodně podřízen maximální aerodynamické účinnosti a čistotě. Celková délka vozu je 5,2 metru a McLaren o něm tvrdí, že to je jeho aerodynamicky nejefektivnější model s registračními značkami. Nemá například zpětná zrcátka, jen výsuvné kamery, které promítají obraz na displeje umístěné po stranách kokpitu. Aerodynamika je klíčem i k maximální rychlosti, ta činí 403 km/h a díky tomu je Speedtail historicky nejrychlejší auto, jaké kdy McLaren vyrobil. Má dokonce jízdní režim Velocity, který optimalizuje fungování pohonné jednotky a aktivní aerodynamiku tak, aby bylo možné dosáhnout maximální rychlosti. Auto dokonce padne o 35 mm blíže silnici. Když už je řeč o pohonné jednotce, tu tvoří kombinace spalovacího motoru a elektromotoru s celkovým výkonem 1050 koní, ale co přesně je to za motory, a jak spolupracují, automobilka prozatím nezveřejnila. Uvedla ovšem, že 1430 kg těžký vůz zvládne akceleraci z klidu na 300 km/h za 12,8 sekundy. Chcete ještě nějakou technickou libůstku? McLaren Speedtail má elektrochromatické čelní okno, takže stačí stisknout tlačítko a horní část okna se zatmaví a není zapotřebí klasických stínítek. Bude vyrobeno jen 106 exemplářů McLarenu Speedtail a každý z nich bude stát minimálně 1,75 milionu liber plus daň, v přepočtu tedy bezmála 62 milionů korun.

Štítky