Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Přejděte na začátek

Nahoru

McLaren Senna

McLaren Senna

| Publikováno 06. 3. 2018

Spojení Ayrtona Senny a týmu McLaren přineslo na přelomu 80. a 90. let tři tituly mistra světa v F1 a celkem 35 vítězství v Grand Prix. Nyní McLaren po fenomenálním Brazilci pojmenoval svůj nejextrémnější supersport s homologací pro běžný provoz.

Od počátku byl McLaren Senna navrhován s jediným účelem – být na okruhu nejschopnějším vozem s registračními značkami. A tomu bylo podřízeno prakticky vše. Základem vozu je karbonový monokok Monocage III, který byste například našli i u McLarenu 720S, z uhlíkového kompozitu je také každičký panel karoserie. Výsledek? McLaren Senna je nejlehčí do běžného provozu schválený McLaren od dob ikonického modelu F1, váží pouze 1198 kg! K pohonu je použit dvěma turbodmychadly přeplňovaný V8 o objemu 4,0 litru disponující parametry 800 koní a 800 Nm a i on vykazuje stopy vedoucí až ke kořenům v motorsportu. Má plochý klikový hřídel, mazání se suchou skříní, odlehčené vnitřnosti a dvoukomorová turbodmychadla s nízkou setrvačností, což zajišťuje bleskové reakce na sešlápnutí plynu. Vůz je mimo jiné také vybaven aktivní aerodynamikou, která podle jízdní situace nastavuje jednotlivé prvky s ohledem na optimální přítlak, chlazení důležitých agregátů a nízký čelní odpor vzduchu. Interiér je sice dvoumístný, ale vše je podřízeno především tomu, kdo sedí za volantem. McLaren Senna vznikne pouze v 500 exemplářích, přičemž každý z nich bude stát 750 000 liber, tedy v přepočtu lehce přes 21 milionů korun. Každý vůz bude vyráběn ručně v závodě McLarenu ve Wokingu, produkce bude zahájena ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Štítky