Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Přejděte na začátek

Nahoru

Ford GT Mk II

Ford GT Mk II

| Publikováno 03. 10. 2019

Novodobý Ford GT vznikl nejdříve jako závodní auto, které dobilo Le Mans přesně 50 let po vítězství předchůdce GT 40. Teprve z něho byla odvozena sériová verze a nyní přichází varianta určená výhradně pro závodní tratě. Kruh se uzavírá.

Oddělení Ford Perfromance a specialista přes podvozky Multimatic společně postavili limitovanou edici Ford GT Mk II, která rozvíjí plný potenciál modelu GT. Nepodléhá totiž ani homologaci pro silniční provoz, ani technickým předpisům pro nějakou závodní sérii, a tak inženýři měli zcela volné ruce. Přeplňovaný tři a půl litrový V6 Eco Boost disponuje výkonem 700 koní, aerodynamika byla inspirována závodním vozem a ovladatelnost si v ničem nezadá s okruhovým autem.

Tak například přítlak. Díky dvoudílnému zadnímu křídlu, velkému přednímu splitteru, difuzoru ze závodního GT a dalším vylepšením generuje GT Mk II čtyřikrát (!) větší přítlak než závodní auto! Když k tomu přidáte víceméně závodní podvozek s tlumiči s nastavitelnými pěti různými parametry a závodní pneumatiky Michelin Pilot Sport, je GT Mk II schopno v zatáčkách dosahovat příčného zrychlení 2 G. Motor díky absenci jakýchkoli omezení má o plných 200 koní více než motor závodního auta. Párován je se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou, která má speciální kalibraci pro použití na závodních okruzích. Na střeše vozu přibyl vytažený vstup vzduchu, připomíná ten na závodním voze. V tomto případě přivádí vzduch do sání a k chlazení spojky a převodovky, aby snesly drsné zacházení na okruhu. Ke zpomalení slouží obří karbon-keramické brzdy Brembo a pneumatiky jsou obuty na jedinečných kovaných 19″ ráfků. Uvnitř byste pak našli závodní sedačky Sparco s šestibodovými závodními bezpečnostními pásy, displej zobrazující obraz kamery na zádi místo zpětného zrcátka a plnohodnotnou závodní telemetrii MoTeC. Vznikne pouze 45 exemplářů, každý se základní cenou 27 720 000 Kč.