Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Přejděte na začátek

Nahoru

Ferrari P80/C

Ferrari P80/C

| Publikováno 07. 6. 2019

Pokud jste fajnšmekr a sběratel Ferrari a disponujete až téměř nechutnou sumou peněz, kterou si můžete dovolit utratit za své auto, máte u automobilky dveře otevřené a splní vám téměř jakékoli přání. Přesně takto vzniklo unikátní Ferrari P80/C.

Jeden z vážených dlouhodobých klientů Ferrari si usmyslel, že by měl rád doma moderní auto inspirované slavnými závodními vozy minulosti, především pak 330 P3/P4 a Dino 206 S. Oslovil proto designerské centrum Ferrari a tým konstruktérů a lidí přes aerodynamiku pod vedením Flavia Manzoniho. S ním začali velice detailně řešit, jaké by ono vysněné auto mělo být. Nakonec byla jako základ vozu zvolena závodní 488 GT3, jednak kvůli výkonnosti a jednak kvůli o 50 mm delšímu rozvoru ve srovnání se sériovou 488 GTB. Základ v závodním autě dává také slušné předpoklady k efektivní aerodynamice a skvělému podvozku. Dostatečně volné ruce inženýrům dal i fakt, že auto není homologované pro běžný provoz a jeho majitel si ho tak může užívat pouze na okruzích.

Vývoj vozu byl započat už v roce 2015 a jedná se tak o doposud nejdelší projekt individuální stavby vozu u Ferrari. Pozornost byla věnována každičkému detailu, veškerá získaná data byla pečlivě analyzována a testování takřka nebralo konce. Vše muselo být naprosto perfektní. Vlastně jediné, čím byli designéři a konstruktéři omezeni, byl základní skelet a technika závodního Ferrari 488 GT3. Vše ostatní je jedinečné a vytvořené v úzké spolupráci s klientem, který se tak vlastně na vývoji přímo podílel. Například aerodynamika tohoto unikátu je o 5 % účinnější než u závodní GT3, protože ani rozměry křídel a spoilerů žádná pravidla neomezují. To samé platí o výkonu motoru, který není seškrcen v závodech povinným restriktorem. Vznikl tak naprostý unikát v podstatě nevyčíslitelné hodnoty.

Štítky